Policie ČR
Zasláno poštou a elektronicky na
epodatelna.policie@pcr.cz
v kopii na právního zástupce církve
dusan.dvorak@konopijelek.cz
Zasláno poštou a elektronicky na
epodatelna.policie@pcr.cz
v kopii na právního zástupce církve
dusan.dvorak@konopijelek.cz
Věc: Výzva k navrácení mylně dne 7. 11. 2015 v Praze Holešovicích na konferenci Cannafest zabaveného majetku – modlitebního předmětu Policií ČR – věc šetřena policií a protokol o zkonfiskovaném majetku podavatele z téhož dne má číslo jednací KRPA-447803-3/TČ-2015-001120
Základní fakta: Nevládní organizace Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 779 00 Olomouc je právním zástupcem European Cannabis Church, které je podavatel výzvy důkazně a doložitelně členem. Jako poškozený člen církve a výzkumu Cannabis is The Cure (Konopí je lék) je podavatel povinen vyzvat Policii ČR vydat mylně zkonfiskovaný majetek církve k výzkumu a majetek člena církve – podavatele výzvy dle soupisu zkonfiskovaného majetku do 1 měsíce od obdržení této výzvy na nejbližší policejní služebně dle místa bydliště podavatele výzvy.
Odůvodnění:
1. Obsáhlé zdůvodnění právní situace nevymahatelnosti trestního a správního předpisu na podavatele výzvy dle unijního a evropského (českého) práva najdeme v ústavní stížnosti ze dne 28. 10. 2015 č. j. II. ÚS 3196/15 a dodatku stížnosti ze dne 10. 11 2015 na http://constitutional-court.
2.
Podavatel dodává, že na postup policie stížnost nepodává, neboť ta
jednala korektně, leč právně nepoučena pro tento specifický případ.
3.
Podavatel podnětu a řada svědků může doložit, že podavatel je rovněž členem
výboru zakladatelů české Konopné církve, která má v tuto chvíli cca 80
členů a připravuje stanovy k registraci (nejpozději k 8. výročí zveřejnění
výzkumu www.konopijelek.cz
dne 21. 3. 2008). Podavateli podnětu zkonfiskovaný modlitební předmět důkazně a
doložitelně prospívá. 50 tisíc Kč měsíčně v lékárně za cca 150 gramů
modlitebního předmětu podavatel podnětu nemá prostředky, nehledě na vlastní
kvalitní genofond církve! Registrační listiny české Konopné církve jsou uloženy
u právního zástupce evropských konopných církví a jejich členů Cannabis is The
Cure, z.s., Tylova 963/2, 779 00 Olomouc, veleknězem European Cannabis Church
je Olomoučan, pan Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady Cannabis is The
Cure, z.s., nositel ceny vlády za vzdělávání v léčbě konopím, viz www.dusandvorak.blogspot.com
4. Podavatele jako poškozeného rovněž zastupuje nevládní organizace Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 779 00 Olomouc sdružující poškozené, pokud by snad situace vyžadovala advokátní zastoupení, ten bude určen/-a dle zákona. Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 779 00 Olomouc jako spoluvlastník zkonfiskovaného modlitebního předmětu je účastníkem řízení, pokud bude zahájeno, což je podavatel podnětu oprávněn policii sdělit.
4. Podavatele jako poškozeného rovněž zastupuje nevládní organizace Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 779 00 Olomouc sdružující poškozené, pokud by snad situace vyžadovala advokátní zastoupení, ten bude určen/-a dle zákona. Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 779 00 Olomouc jako spoluvlastník zkonfiskovaného modlitebního předmětu je účastníkem řízení, pokud bude zahájeno, což je podavatel podnětu oprávněn policii sdělit.
5.
V případě, že by zkonfiskovaný majetek, který je modlitebním předmětem, nebyl
vrácen podavateli výzvy do výše určeného data a policií bylo mylně zahájeno
trestní řízení, žaloba se bude muset nejprve vyrovnat s výše uvedenou právní
argumentací a především se bude muset vyrovnat s uvedenými předběžnými
otázkami, které jsou doloženy rovněž níže přílohou.
6.
Před případným mylným podáním obvinění proto podavatel a jeho
zástupce a spolu poškozený bude zcela jednoznačně trvat - v souladu s právem na
vyšetřovací pokus dle trestního řádu – na provedení kvantitativní analýzy
kanabinoidů CBD a THC v zkonfiskovaných konopných produktech podavatele
dle vyhlášky ministerstva zdravotnictví č. 236/2015 Sb.
7.
Podavatel podnětu dokládá výše a níže na důkazech, že právní řád
dává Polici ČR právo v době nevymahatelného předpisu jednat dle výzvy a
navrátit majetky podavateli a nikoliv šetřit ustanovení §§ 28 (krajní
nouze) a 31, odstavec 1 (přípustné riziko) dle trestního zákoníku a vyloučení
skutku podavatele pro netrestnost ve zdlouhavém trestním řízení s řadou svědků
a znalců.
8. Podavatel předem děkuje za řádné
projednání a naplnění výzvy.
Dne 10. 11. 2015
Příloha
– předběžné otázky
1. Je třeba čl. 267 odst. 3
Smlouvy o fungování EU vykládat v tom smyslu, že brání v postupu Nejvyššího
soudu, který odmítá svolit položit předběžné otázky Soudnímu dvoru Evropské
unie ve věci nevymahatelnosti ustanovení zákona o návykových látkách, a to na
základě tvrzení Nejvyššího soudu (č.j. 8 Tdo 1231/2011), že daný zákon
transponuje předpisy Evropského společenství, konkrétně nařízení ES, které se
ovšem transponovat nesmí?
2. Představuje § 29
zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim pěstování
cannabis k účelům výzkumným (pokusnictví) a národohospodářským (průmysl) přešel
od režimu, kdy nebylo možné pěstovat cannabis bez hlášení úřadům, na režim, kdy
toto možné je až do velikosti pěstební plochy do 100 m2/osobu, a to na základě
zákona č. 362/2004 Sb., kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách,
technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s
ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v
souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku
Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55?
3. Je třeba v roce 2009
novelizované nařízení Komise (ES) k určení omamných a neomamných odrůd cannabis
„Metodou společenství pro kvantitativní určení obsahu
delta-9-tetrahydrokannabinolu v odrůdách cannabis“ č. 1122/2009 (příloha č. 1)
ze dne 30. listopadu 2009 vykládat v tom smyslu, že brání ve stanovení jiných
metod pro měření obsahu delta-9-tetrahydrokannabinolu v odrůdách cannabis ke
zjištění omamnosti odrůdy, než je metoda uvedená v citovaném unijním přepisu?
4. Představuje § 5 odst. 5
zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že jeho novelizací zákonem č.
50/2013 Sb. byl stanoven pro zacházení s cannabis k účelům výzkumným
(pokusnictví) a národohospodářským (průmysl) nový limit obsahu látek ze skupiny
tetrahydrokanabinolů, a to nově s limitem do 0,3 % THC, technický předpis ve
smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že
dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES,
nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA
Security International, bod 55?
5. Představuje § 8 odst. 1
zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim přešel od
režimu, kdy není nárok na vydávání povolení k zacházení s návykovými látkami,
na režim, kdy takový nárok je daný, a to na základě zákona č. 141/2009 Sb.,
kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, technický předpis
ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti,
že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9
směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci
C-194/94 CIA Security International, bod 55?
6. Je třeba čl. 9 směrnice
98/34/ES vykládat v tom smyslu, že brání v použití naléhavé procedury dle odst.
7 uvedeného ustanovení v případě vnitrostátní úpravy, jako je vyhláška č.
221/2013 Sb., kterou se stanovují podmínky pro předepisování, přípravu, výdej a
používání individuálně připravovaných léčivých přípravků s obsahem cannabis pro
léčebné použití, jejímž prostřednictvím jsou stanoveny požadavky na jakost
léčebného cannabis?
7. Představuje § 24b zákona
č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že požaduje, aby veškerý vypěstovaný
cannabis pro léčebné použití byl předáno Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv,
technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s
ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v
souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku
Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55?
8. Je třeba čl. 34 Smlouvy o
fungování EU vykládat v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, jako
je zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech, zákon č. 167/1998 Sb., o návykových
látkách a vyhláška č. 221/2013 Sb., neboť tyto vnitrostátní právní předpisy
stanoví požadavky na jakost léčebného cannabis, které je de facto třeba dovážet
z Nizozemska, kde je pěstované k omamným účelům, a které je prokazatelně méně
vhodné pro léčebné použití než jiné (vnitrostátní či dovezené) odrůdy cannabis
včetně zcela neomamných odrůd cannabis a neomamných metod aplikací omamného
cannabis, jejichž léčebné použití je naopak zakázáno?
9. Je třeba čl. 34 Smlouvy o
fungování EU ve světle skutečnosti, že Soudní dvůr v rozsudku ve věci C-137/09
Josemans explicitně uznal přípustnost používání omamných látek, jako je
cannabis, k léčebným a výzkumným účelům, vykládat v tom smyslu, že brání
vnitrostátní právní úpravě, která umožňuje pouze použití nevhodného léčebného
cannabis (dovezeného z Nizozemska) sloužícího primárně k omámení a pod hrozbou
trestní sankce zakazuje veškeré pěstování, výzkum a užívání jiných
(vnitrostátních či dovezených) odrůd cannabis vhodnějších k léčebnému použití?
10. Představuje § 15, písm.
e) zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim izolace
látek z cannabis k účelům výzkumným a terapeutickým přešel od režimu, kdy
nebylo možné tuto činnost provádět, na režim, kdy toto možné je, a to na
základě zákona č. 50/2013 Sb., kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o
návykových látkách, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice
98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo
oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné
ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security
International, bod 55?
11. Je třeba čl. 34 Smlouvy o
fungování EU vykládat v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, jako
je zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech, zákon č. 167/1998 Sb., o návykových
látkách a vyhláška č. 236/2015 Sb., neboť tyto vnitrostátní právní předpisy
stanoví požadavky na jakost léčebného cannabis, které je prokazatelně méně
aplikovatelné pro léčebné použití řady nemocí včetně zcela neomamných odrůd
cannabis a neomamných metod aplikací omamného cannabis, které jsou naopak de
iure zakázány vyrábět?
12. Představuje § 24a zákona č. 167/1998 Sb., o
návykových látkách tím, že požaduje pro pěstování cannabis pro
léčebné použití licenci (tj. povolení), technický předpis ve smyslu čl. 1 odst.
11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané
ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice
98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94
CIA Security International,
bod 55?